Monday, 26 April 2010

Our Kitchen's Squid Wall

Everyone! Check out our kitchen's wall! 
 Isn't it nice? \(^o^)/ We made it ourselves!  

We even made a 28second step-by-step stop motion video for this little project of ours.

This idea is inspired by Katie Sokoler. Check out her creative blog! :D 

Me and Nano have been very eager to try ever since the beginning of weekend, but Sa forced us to finish our assignments first lol.
 As soon as I finished my essay this evening, I straight away cut out the papers yo!  

Okay, back to the start.
We need papers! Colourful papers!

Then, cut the papers into rectangular shape.

Next, put on masking tape!

Then we can finally start decorating the wall.

We were actually enjoying this ;)
  We took photo on each and every step we made as well

Once done,
 Using Sa's mac, she made the progress into a stop motion video within minutes and uploaded it into her Vimeo account. 
Owh by the way, this is our living room! Yay! ;D 

While they were busy, I used up the papers that were left.

Notice that everything seems to be blurry - the photos were taken without a flash this evening bah~  

Owh by the way, I FOUND MY EXTERNAL HARD DRIVE! T_T
I thank you for all the messages you gave me :')
Looks like I need a new laptop tho... :P
ahh~ I'll tell you about it if there's another time.

Lots of love everyone! 

21 comments:

~KawaiiParadise~ said...

haha, how cute and creative ^^

mizarwen said...

How creative both of u..syok eh ada bdgn tgl ani. f working alone to decorate pn nada mood. Hohoh...

Masking tape? F double sided tape can kh? oh maybe d reason ure using it so dat u can take it off f u dun lyk it? jz wonder...hehhe

**~Pu-3~** said...

[KawaiiParadise]
Thanx ^^ Hopefully we get to decorate the whole flat! :D

**~Pu-3~** said...

[Mizarwen] Awwuu ^^ If my housemates not interested in these things, things wouldn't be that easy and fun :P

Double sided of course can, but its very strong. Takut karang leave a mark and thus deposit rumah kana deduct LOL. And yes it is also so that we could change the wall anytime we want next time. :)

PJ said...

Waa - amazing, you finished u'r assignment BEFORE having fun ^^! - Ultimate RESPECT for Vanessa, watta girl!!!Great video Sa!

Tekkaus said...

Awww...you guys are so creative. :D

IHSAN KHAIRIR said...

nice wall decor, simple and easy to make! plus cheap to redecorate if you change your mind ;)

great that you found the HD. i guess the lesson is, when you lose something, check the sofa first.

☆rabbito-bonbon☆ said...

the squid is ... (o.o;;) super duper zuper cute!! XDXD

anyway are you bruneian or something? o(^-^)o

**~Pu-3~** said...

[PJ] Yay~ but trying to studying while having those decorating thoughts is kinda hard lol. :P

You should see behind the scene of making the video pete! Lol funneh!

**~Pu-3~** said...

[Tekkaus]
Not really lol, we got the idea from a blog made by Katie. ;D She's awesome

jellytelly_ri-chan said...

wooohhh I ♥ your wall!!! wish i could do that for my bed room!!!

Nay-MrsNurl said...

love the squids!!and so comfy oh the living room =) glad u found ur X-HD..where was it?in one of the boxes?;)

**~Pu-3~** said...

[IHSAN] Yup yup ^^ simple and easy! Can redecorate the wall easily if with masking tape.

Lol~ i did check the sofa first XD i even search all around it, inside out side and underneath! Turned out its buried deep on the side~ like really deep :P

**~Pu-3~** said...

[☆rabbito-bonbon☆] Yup, i am a Bruneian :D hehe

**~Pu-3~** said...

[jellytelly_ri-chan] You can decorate your room :D its not that hard, just cut of the colour papers and using masking tape to stick stuffs :D You can try

**~Pu-3~** said...

Thanx~ ;D Yea, its is very comfy, i love our living room.

I found my HD deep inside the side of my sofa in old flat's living room :P

JIPP said...

whoa! it sure needs a lot of patience and creativity. But it's worth it yes. Lawa bah!Oh, and it's good to know u've found ur external HD. :-)

laila said...

hi! zomg! hvnt been here so long!

**~Pu-3~** said...

[JIPP] Owh you should see 'behind the scenes' of the photo taking procedure of these octopus wall LOL was so funny.

It does need effort yes, and it sure feels good to see the outcome ;D

**~Pu-3~** said...

[Laila] Hello ;D Its been a while seen i been to your blog as well. Feel free to visit again lol

Anonymous said...

[p]If you know the name of this company but haven't [url=http://www.suggbootsclearanceuk.co.uk]ugg boots clearance[/url] looked over their selection of products lately, you may be surprised at the variety of styles of shoes that they now make . The large range of editions, released authorized company [url=http://www.suggbootsclearanceuk.co.uk]ugg boots uk[/url] an eternal is very increased focus . When the [url=http://www.suggbootsclearanceuk.co.uk]ugg boots clearance sale[/url] calf is too round, should be the choice of some flexible boots . Shox R5 no alternative [url=http://www.uggoutletssalesuk.co.uk]cheap ugg boots[/url] in regareds towareds the enlareger treatment during the organization studying follow suit . Where the Name "Ugg Boots" Originated
Legend has it that "ugg" is short for "ugly" - so, "ugg boots" apparently meant "ugly boots . The label on the back of authentic boots has the word ' Australia' written in small letters, [url=http://www.suggbootsclearanceuk.co.uk]ugg boots sale[/url] whereas the same is written in capital letters on fake uggs . uggs bailey button selling for adolescent young lady not to mention [url=http://www.uggoutletssalesuk.co.uk]cheap ugg boots sale[/url] male using this cold months . If you have purchased a pair of Ugg Bailey Button Boots, then you will want to protect [url=http://www.suggbootsclearanceuk.co.uk]ugg boots clearance uk[/url] your investment . You'll find a handful of misconceptions from people who tend not to [url=http://www.uggoutletssalesuk.co.uk]ugg boots outlet[/url] follow this way of living.[/p]

[url=http://www.ekspressauto.ee/eng/forum/show_posts/?thread=10436&quote=77147&t=1350698890]They sale discount handbags online 5r[/url]
[url=http://www.hellaclips.com/videos/view/19948]we sale discount jewellery online 3o[/url]
[url=http://www.bowlingthismonth.com/btmBB/memberlist.php?mode=viewprofile&u=190537]They sale cheap jewellery online 7t[/url]

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin